Friday, June 7, 2013

Veckans citat/skratt (in swedish)

Jag vet inte om det är senaste numret av Kalle Anka & co eller dagens lokaltidning som jag läser till morgonkaffet. Sitter i mina egna tankar och bläddrar slött mellan sidorna tills jag når Kultur/Nöje och läser, jag citerar, "Crustpunk är dåligt spelad dödsmetall".
Det är svårt att inte sätta kaffet i fel strupe och vika sig dubbel av skratt. För mig blir det rätt komiskt, näst intill ironiskt när man då sett/hört hans (som uttalar sig) så kallade "metalband". Vi kan nog alla enas om att dom direkt kvalar in till att titulera sig som ett crustband om man ska ta hans egna ord på fullaste allvar. Haha. Seriöst, va ska man säga? Kanske ordspråket Kasta inte sten i glashus skulle kunna passa in i sammanhanget?

Dom säger att ett gott skratt förlänger livet. En tackar allra ödmjukast för att ni gjort mitt liv ytterligare en vecka längre. Jag sveper sista slatten av kaffet och sträcker mig efter den akustiska gitarren som ligger på soffan. Här ska fan göras dödsmetallriff som senare ska spelas dåligt i goda vänners lag.

Soundtrack:
Orchid - The mouths of madness

4 comments:

Anonymous said...

Hahaha hysteriskt!!! // Bubba

HP said...

Du glömde berätta att samma person faktiskt klädde ut sej till em av de Tre Små Grisarna http://www.youtube.com/watch?v=rsNYA8D6v4A för knappt ett år sedan och gjorde ett halvhjärtat och dåligt försök till att spela just Crust Punk. Östersunds största skämt det är väl ingen som tar han på allvar?

johan said...

epic!
tänkte ringa o tipsa dig om den här, men kom på att du kanske inte var tillgänglig.
årets kommentar!

Emil said...

HAHAHAHA!!!!