Tuesday, April 5, 2011

Spring fashion 2011 (in swedish)

Sitter och lyssnar på P3:s 11-nyheter samtidigt som jag tar en köpp. Därefter följer ett program om vårmode med Tara Moshizi, Daniel Lindström och Erik Gripenholm. Programledaren läser upp
Mail #1
:
"Nu är det vår, ska man gå bar om huvudet eller finns det några våriga mösstrender man kan haka på?".

Mail #2:
"Om man vill ha skinnjacka som kille i vår vad borde man ha för krage, med eller utan?".

Jag får nog, stänger av radion och frågar mig själv; va det ett humorprogram jag just lyssnat på? För mig blir det humor när vuxna människor frågar vilt främmande personer om vad dem ska sätta på sig för kläder, och om det ska vara med eller utan krage när det är vår. Detta tvingar radiotjänsten oss hederliga knegare att betala för.

Till råga på allt så spyr modeblaskor ur sig nitade skinnjackor, tuppkammar, kedjor och säkerhetsnålar som om det vore England 77. Snälla kan inte nån bara skjut mig i foten?

No comments: