Wednesday, February 16, 2011

Täfteå dans city (in swedish)

Förkyld och jävlig ligger jag i sängen och tycker synd om mig själv. Försöker hitta nå bra tidsfördriv som inte tar allt för mycket på krafterna. Får för mig att jag inte kollar så mycket på tv för det är så mycket på alla internet-play-kanaler som jag aldrig tidigare hört talas om. Film däremot kollar jag väldigt ofta på. Surrade hursom med P i luren igår, han satt och laddade på andra avsnittet av Dansbanan i Täfteå.

Vad är det? frågar jag
- Har du missat det?
Öhh, jo...
- Va fan, jag tänkte direkt på dig då jag såg det. Du kommer älska det.

Snurrade in på svt play och dunkade första avsnittet. Och visst fan va det gött! Det finns inget som jag respekterar lika mycket som genuint hängivna människor. Spelar ingen roll om dem samlar på sockerbitar, åker raggarbil eller fått dille på uppstoppade djur.
Jag blir varm i hela kroppen utav människor som Mats-Ove. Tyvärr får jag en känsla av lyteskomik då "speakern" försöker framställa alla från norrland som tafatta, inavlade och halvt som halvt bakom flötet. I övrigt så tycker jag att det va väldigt upplyftande att se ett program inriktat på glädje istället för all misär som jag oftast annars kollar på.

Bäst i avsnitt två är när Signar klagar oavbrutet på att Jontez spelar för långsamt. Han menar på att uppe i norrland vill publiken ha snabba låtar. Det gäller inte bara inom dansbandsscenen. Hehe.

Jag har bara varit i Täfteå en gång tidigare och då va jag på Täfteåfestivalen och kollade in The (International) Noise Conspiracy och Zion Eye. Nu känner jag att jag måste åka upp till sommaren och kolla läget på logen. Dock så finns det inget som jag avskyr lika mycket som dansbandsmusik. Fast i sitt sammanhang är det okej, som när dem spelar Christer Sjögren i pausen på bilbingon. Då är det rätt gemytligt faktiskt. Om dem t.ex skulle spela G.B.H så skulle det rätt snabbt ta död på bingostämningen och det lugna trivsamma lunket inne på området. Man får vara gubbe för en stund.

Dem har ju bara lagt upp två avsnitt av Dansbanan i Täfteå hittills. Så frågan är nu, va fan ska man kik på? Nån som har nå bra tips? Gärna nå lättsmällt för jag känner att hjärnan inte riktigt är med mig alla stunder.

Nu har ju dataskärmen på kontoret lagt av också. Måste man bråka med det då man blir frisk. De tar då ta me fan aldrig slut på datakrånglet!

4 comments:

Anonymous said...

Bordwalk Empire rekomenderas. En outsider är annars Battelstar Galactica, det är som Vita Huset blandat men lite framtids sci-fi. Mycket bättre än serien låter, finns en riktigt bra spin off som heter Cylon med.

K

D-takt & Råpunk said...

K: bordwalk empire har jag peppat på ett tag nu, men jag inväntar svensk sub. dem andra hade jag inte hört talas om. får kik in. en tackar för tipsen. såg en dokumentär om Aryan Brotherhood, rätt ok. dunkade även chrille p i sex delar på tuben. alltid lika bra! haha.

Tomas said...

Samma lyteskomik över norrlänningar som hånar fjollträsk.

D-takt & Råpunk said...

T: sanning. hehe. fast att skämta om det internt för närmast sörjande och göra rikstäckande tv är ju liiite skillnad. men jag håller absolut med, norrlänningar är lika goda kålsupare.