Sunday, February 20, 2011

Storebror ser dig! T.o.m i sovrummet... (in swedish)

Dokusåpan Big Brother har nypremiär ikväll. Den omtalade serien som har avlat fram ett och annat rötägg genom åren. Det sups, det slåss och det knullas. Det är bara att gå ut på krogen en fredagkväll så har du samtliga ingredienser för ett lyckat program. Likt förbannat så kommer jag garanterat att sitta bänkad i soffan ikväll och kika läget. Tror inte att jag kommer uppleva det som lika underhållande som jag gjorde för elva år sedan. Men i brist på annat så kommer jag säkert att se nått fler avsnitt under de kommande 100 dagarna.

Jag va maniskt beroende av alla dokusåpor förr i tiden. Det började lite lätt med Goda Grannar, Varuhuset, V, Falcon Crest och Dallas. Åren gick och programmen byttes ut till Rederiet, Vänner/Fiender, Vita Lögner, Skilda Världar och allt va det hette. Sen kom Reality-programmen. En revolution, förnedringstv va ett faktum. Robinson, Baren, Villa Medusa, Big Brother och Club Goa. Så här i efterhand mår jag mest bara dåligt över att jag slängt bort så mycket tid på ingenting. Idag får jag ångest bara av att se en dålig film, "jaha, det va dem två timmarna av mitt liv" brukar jag tänka.

För att bevisa min mani så ska jag nu berätta en kort historia.
2004 va jag ute på en fem veckors europa "sup och sluska runt" turné med ett gäng goa gubbar. För att inte missa en sekund av alla såpor som gick på tv:n medan jag va bortrest så köpte jag ett 10-pack vhs band (240min) som jag gav till kanske en av världens bästa kompisar. Han offrade varje kväll i FEM veckor. Fast han va rätt inne på såpor också, så det gick nog ingen nöd på honom. Han ställde iaf videon, passade samtliga programmen och han spelade in repriserna på natten om man råkade missa något tidigare på kvällen. Som extra bonus numrerade han varje videoband och skrev tider/program på ett papper så att jag lätt skulle hitta åt det jag ville se. Fullkomligt galet! Frågor på det?

Det är nu fem år sedan dem visade Big Brother senast och vinnaren det året va ingen mindre än Jessica Lindgren. En riktigt värdig vinnare, eller va säger ni?


Bonusfakta: Ett år så hade Big Brother "väcka deltagarna med buller och bång vecka". Totalt Jävla Mörker blev tillfrågade om vi ville bränna av en stänkare tidigt som fan en morgon. Vi tackade nej.

3 comments:

Stefan T said...

Här kommer det fram. Är du en sån som brukar ringa och rösta?

D-takt & Råpunk said...

STEFAN: har aldrig hymlat om min dokumani. den enda gången jag ringt och faktiskt röstat va på christer sjögren melodifestivalen 08. har aldrig hänt annars.

Pjär Misär said...

Fan, det är så man skäms att säga att man e från Kalmar när man ser detta!!!