Tuesday, December 2, 2008

WARCOLLAPSE, Skitliv! #3

1. Det har ju varit så jävla piss tyst från er på sista tiden, men nu verkar ni ha förklarat krig igen. Hur i helvete kommer det sej? Den 19 augusti i år hade ni ju den första spelningen på sex år, hur fan gick det? Antar att det blev en jävla fylla! Hehe…
- Jepp, tillbaka på krigsfronten igen på grund av en överjävlig crustabstinens. Fyllan var rätt självskriven när vi lirade i Jkpg den 19 Augusti med ILLDÅD. Mestadels gammalt material, men vi rev av en 6-7 nya låtar oxå. Gick fan helt ok.

2. Har ni gjort några nya krigslåtar? Hur låter det nya stuket? Ni manglar väl på med D-takten, krig & den där gamla beprövade skiten? Den funkar ju alltid!
- Jomenvisst. D-takten dominerar som vanligt, men filar på åtminstonde en blytung jävla cruststänkare iaf. Blir en fortsättning på "It's Time To...". D-takt i all ära, men glöm för fan inte bort AMEBIX (gods and masters). Funkar alltid.

3. Skummade igenom er historia på hemsidan. Ni verkar ju ha varit med om en hel del…stora turnéer med kända band, massa skivsläpp och grejer. Sket ni i brallan första gången ni skulle ut på lodisturné? Kan ni inte berätta lite kortfattat om erat bästa/sämsta minne?
- Första turnén var jävligt kul. Lirade ihop med SUBSTANDARD, DOOM, HELLKRUSHER, CORPUS VILE, MUCKSPREADER och VARUKERS bland annat. Bästa minnet från "Chaos U.K tour" måste bli 1in12 Club's vegburgare. Jävulskt goda! Rätt suddigt efter 12 år, men både fylla och misär var det gott
om vill jag minnas.

4. Det var då ett jävla tjat om nord Korean hela tiden. För mej får dom får gärna spränga bort hela den där världsdelen. Skiter i vilket! Kommer ändå aldrig ha råd att åka dit. Eller hur?
- Folket där kan inte äta sig mätta på varken missiler eller en galnings egotripp. Känner knappast för att byta plats med en Nordkorean. Ännu mindre bomba dom.

5. Har ni inte snott lite väl mycket av Discharge på "As the bombing ends"?
- Inget mot nya skiten.

6. Är det Krigs-Kalle ifrån Dispense och Skitsystem som lagt trummorna på "Divine Intoxication"? Jävligt coolt att han är med i Warcollapse också!
- Nej, Kalle från WARCOLLAPSE. Han lirade däremot med 3-WAY-CUM en gång i tiden. Bättre lämpad trummis får man fan leta efter.

7. Är det sant att några i Warcollapse spelar i det där långsamma och tråkiga skit bandet Sibensynden? Sån musik fattar man ju inte ett jota av, trodde att det var fel på skivan första gången jag dom. Får man fråga varför ni vill va med i det helvetet när ni har ett så jävla rått band som Warcollapse?
- Det får du ta upp med Janne, hoho.

8. Det finns ju många mangel-band som börjar med "WAR", typ ni, Warsore…ja många är det iaf. Och så vårt band Warvictims så klart. Vad tycker ni om det bandnamnet då? Har ni hört våran senaste inspelning på myspace?
- Rått som det ska vara, men inte hört er. Amerikanska WARCRY är jävligt bra. Vad är myspace för skit? (Red. Det e där det ligger nakenbilder på din morsa)

9. Varför hoppade Jalle av bandet och sen kom på att han skulle va med igen? Mår han dåligt? Fan är man ju med i Warcollapse ska man ju vara tacksam, och inte ta så lätt på det, eller hur?
- Jag behövde ta tag i lite privat skit. Deprimerad jämt för fan, men WARCOLLAPSE är inga muntergökar heller. Tillbaka nu. Sluttjafsat så.

10. Ni började ju spela under ett pissdåligt namn, kom igen, Earcollapse. Hur jävla bra var det på en skala? Och sen grind på det, fy faaan! Jävla tur att ni bytte till Warcollapse och började köra tradig traktor käng istället. Funderade ni er aldrig på att kalla er Discollapse?
- Grindskiten var bara lite lekstuga på fyllan mest. Som gamla råpunkare var d-takten rätt naturlig efter att vi hade spelat ihop oss lite. Jag insåg jävligt tidigt att "EAR" inte höll måttet, och bytte snabbt som fan till "WAR". Ett "DIS-namn" kändes lite väl förutsägbart. Har hört att det ska finnas ett band som kallar sig FATAL DISCOLLAPSE. Sen finns ett PEACECOLLAPSE också.

11. Ni har ju släppt en jävla live-video också. Vem fan vill betala för att se fyra fulla gubbar på scenen stå och harva kängriff och skrika why i max 25min? Har ni tjänat nå deg på fanskapet?
- Håller med, och inte tjänat en spänn heller. Jävla misär.

12. Vem är det som ligger helt jävla utslagen i badkaret på splitten med Disrupt? Jag hörde nått om att det ligger en hund begravd bakom titeln på den skivan också. Är det sant att nån i bandet blev misshandlad och rånad under nån turné?
- Det är jag, i Kalmar en blöt nyårsafton på 90-talet. Stefan från 3-WAY-CUM har sagt i nån intervju att jag luktar som en hund, så en hund ligger jävligt begravd i spritdimmor på omslaget åtminstonde. Enda mysteriet med titeln är att just låten "Drunk, Collapsed, Destroyed" inte är med på split-7". Det enda som blivit misshandlat är min lever.

13. Känner ni dom i 3-way cum? Har det patrasket gått under jorden eller vet ni hur man kan få tag på dom? Fan det är ju skit bra crust. Tänkte kanske göra ett repotage om dom i nästa nummer.
- Jajamän, delade både replokal och trummis med 3-WAY-CUM förr om åren. Kalle kanske är sugen på att snacka 3-WAY-CUM. Det var ett jävligt bra band med trivsamt folk i. Saknar Jimpan, R.I.P.

14. Oftast så har ni ju jävligt snygga skivomslag, vad är det för sprut-narkoman som gömmer sej bakom dom? Måste ju ha gått på en redig tripp när han gjorde "The bastard son I never had", ser ju helt förjävligt ut.
- Janne. Men Emil och jag har också lekt nån gång med omslag. Bland annat just "The bastard son I never had," som vi knåpade ihop lite lagom stenade. Det var meningen att EXTINCTION OF MANKIND-Ste skulle se ut som ett psykedeliskt fyllesvin, så det lyckades vi ju tydligen jävligt bra med.

15. Är det mycket nazister i Linköping?
- Ett stolpskott är väl alltid ett för mycket.

16. Hörru Emil, hur går det med "Poverty"? När kommer du ut med nästa nr? Det har ju varit lite glest mellan numren nu på sista tiden. Fullt upp med porr distributionen?
- Emil: Antagligen fortare än du kan säga Suck My Ollon Lila!

17. Brukar ni slå sönder hotellrum och kasta ut tv apparater som nå jävla rockstars när ni är ute på turné och sluskar runt? När bär det av på nästa fylle-tur då?
- Hårda squats är det som gäller, inga hotellidyller. Booze, vegankäk och gatstenar. I februari lirar vi i Sverige och Danmark ett par datum, som lär dyka upp på hemsidan vad det lider.

18. Varför tar det sån jävla tid med nya LPn? Va menar ni med "sångändringar" och "fuck ups i bandet" egentligen? Har jag fattat det rätt, håller ni på att lägga sång nu på nån inspelning som ni gjorde 2004?
- Mastring och skit som måste halas fram cash till. Något vi inte har, så därför tar skiten tid. Vettefan riktigt vad som menas (inte jag som sköter nya sidan), men "sångändringar" kan väl menas att sången är lagd först nu, på skiten från 2004. Med "fuckups i bandet," menas väl antagligen jag igen och den skit jag pysslat med, istället för att hålla mig till bira och sköta mitt i bandet. Som jag gör nu.

19. Förresten…vill ni inte släppa en split med Warvictims? Ni ligger ju på nått crust-bolag, kanske dom vill ge ut den?
- Vi har inga låtar över. Alla går till nya plattan. Vi ligger inte på något bolag, men det blir Profane Existence som släpper "Defy!".

20. Vad ligger en 5:a på för pris i Kalmar idag? Greken på våning tre tar såna jävla överpriser, man blir ju fan spak. Kan ni inte höra med eran kran va han ska ha så kanske ni kan fixa en kaka om jag skickar över ett par hundra?
Emil: - För dig min vän kommer det alltid att kosta skjortan, pga att dryga snorisar inte står speciellt högt i kurs hos mina kranar. Mitt förslag till dig är att du flyttar till Nepal. Där kanske du klarar av att betala för en femma...

21. "Crust As Fuck Existance"-cdn, va fan var det för skämt? Haschpsykos?
- Krigspsykos. Haschpsykos är en fet narkotikapolitisk lögn.

22. Hur ofta brukar ni gå på flaskan? Själv blir det väl 3-4 gånger i veckan…och så på helgerna förståss!
- Leverstatusen är väl inget att hänga i granen precis, så jag har tröttnat lite nu. Fast man går konstant i spritfällan ändå, dum i huvet som man är.

23. Har man hört en platta med er så har man ju hört hela eran diskografi. Varför återanvänder ni så jävla mycket av era egna riff? Är det inte roligare att spela in helt nytt material?
- Efter nya släppet blir det eventuellt ännu ett släpp nästa år, men mer än så säger jag inte nu. Inget gammalt skit från 2004, det kan jag iaf lova. Den som lever får höra.

24. Vad fan skulle man skriva sina texter om om det inte var krig? Diggar ni också krigsfilmer och nazidokumentärer?
- All annan skit. Kollar på allt möjligt, men det har blivit mycket djurrättsrelaterade dokumentärer i synnerhet för tillfället. Känns lite så där att gapa om det i texter, även om jag jävligt gärna vill ta upp det nån gång i någon låt i framtiden. Jag smög iaf med en liten punkdänga kallad "Stoner Punk" som tar upp vegetariska droger på nya plattan hehe.

25. Det var ju första året jag fick rösta nu, men det sket väl jag i. Hade slut på rizzlat så det blev en feting av mitt jävla röstkort. Hur i helvete gjorde ni i valet? Sket i allt som vanligt eller?
- Bakfull och sov bort hela skiten.

26. Visst fan blir man äcklad av feta brudar som försöker sminka sej för att se slank å sexig ut? Skott i pannan va?
- Du ska skita i vilken typ av brudar jag gillar eller inte, grisonge, fast jag förstår mig inte på mode och skit ändå.

27. Studio Moonshine, antar att det mest blir kröka när man spelar in där? Schysst studionamn! Hehe… Vad tar dom i timmen där?
- För mycket. Bara mixningen går på 3000 och vi har 1800 i bandkassan. Som vanligt med Warcollapse-ekonomin alltså.

28. Orkar men ens bry sej längre?
- Nä, nu börjar det bli jävligt segt att svara på den här skiten.

29. Vad tycker ni om alla dom här nya svenska kängbanden? Nitti procent av dagens crustscen har en massa slingor och skit, ingen verkar minnas hur riktig rå-punk ska spelas nu när det varit tyst ifrån er sida på ett tag. Det är bara en massa jävla kortbrallehardcore med svarta brillor å pk-skit.. Visst fan blir man less?
- Jappefixerad som man är, missar jag nog lite på hemmafronten. Polen och Tjeckien har ju också fattat hur crust ska liras, så det blir en del nyare skit från dom länderna som snurrar i CD för tillfället. Men visst finns det bra nya svenska band. Slingpunk före trallpunk oavsett.

30. Oss krigsband emellan, det händer ju att fantasin börjar tryta när det kommer till att hitta på råa krigstitlar, eller va säger ni? Har ni nå schyssta låttitlar på lagret att bjuda på som vi kan få använda?
- "Trip Mine Mutilation", "Incinerated by Napalm Rain". Verkligheten överträffar dikten. Orkar inte engagera mig.

31. Nu pallar jag inte med den här skiten längre, ni kan väl avsluta den här misären med nån ball fyllehistoria?! Skål då era jävla lopphundar!
- Skål som fan. Avslutar med ett fyllerekord istället: Vi tömde hela baren till sista droppjäveln på Vr@h (Roznov, Tjeckien) efter spelningen har jag fått höra. Jävla grym äppelsprit dom kokar där nere förresten. Dra helvete!

No comments: